woensdag 21 mei 2014

Week van de schoonmaak


De afgelopen week had een groot "Asito" gehalte. We hebben alle Mobil Homes spic en span schoongemaakt, klein onderhoud uitgevoerd en de inventaris gecontroleerd en waar nodig aangevuld.
De schoonmaak is een beste klus: afzuigkap en luxaflexen vetvrij maken, grondig stofzuigen en dweilen, ramen lappen, buitenkant schoonmaken, tuinmeubels en tafel weer wit  poetsen, koelkast en gaskookplaat poetsen en de hele binnenkant verder poetsen. We vinden best wel veel rommel en viezigheid, maar als hij dan klaar is, dan is de voldoening ook groot. En nu maar hopen dat onze gasten hetzelfde schoonmaakniveau als wij hebben. 


Ook zijn er allerlei spulletjes kapot zoals deurstoppers en gordijnen, en het hoort tot onze taak om dit weer te herstellen.
We hebben deze week ook gasten, en er lekte wat water uit de aanvoerslang onder aan de stacaravan. Omdat het verder geen kwaad kon, heb ik de gasten verteld dat ik dit zou repareren zodra zij weer weg zouden zijn om hun verder niet tot last te zijn. Gisterenmiddag kwam meneer echter vertellen dat hij door het bed was gezakt en dat hij dat zelf weer gerepareerd heeft. Daarna zei hij: Oh ja, ik ben ook even onder de stacaravan gekropen en heb dat lekkende water maar even gerepareerd". Hij zocht wat om te doen en het leek hem wel een leuk klusje. Nou ja, prima, dat scheelt ons weer. Ik heb hem hartelijk bedankt en hem nogmaals verteld dat ik het graag had gedaan.




Het Lac De Chalain.
Als het seizoen bijna begint laten ze water uit het meer lopen. (Ik ben er nog niet achter hoe, maar dat zal wel met hele grote pompen gaan).
Dat doen ze om het strand groter te maken, en het strand dat nu aan de achterkant van de camping nog helemaal onder water staat droog te leggen. Er moet dan heel wat water uit lijkt mij.
Het meer is nu nog vol, als het leger is zal ik vanaf dezelfde positie een foto maken en op dit blog zetten.
De gemiddelde diepte van het lac is trouwens 22 meter en het diepste punt is 30 meter.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten