zaterdag 28 juni 2014

Genieten, we hebben er nog even tijd voor.

Omdat het hoogseizoen er nu echt aan komt, proberen we nog onze rust te pakken waar dat kan en maken we uitstapjes. Als de accomodaties straks bezet zijn, wordt het minder makkelijk om langer van de camping en de receptie te zijn.
Het is nog steeds heerlijk weer, dus we genieten lekker van het zwembad als we weer eens kaartjes tot onze beschikking hebben.

Onze collegabeheerders van Le Fayolan, een naburige camping, zijn op visite geweest en we hebben een gezellige avond gehad. Leuk om ervaringen uit te wisselen.

Deze week is de bevoorradingsploeg geweest en bracht onder andere de bestelde partytent mee.
Vanwege de goede prestaties van het Nederlands elftal hebben we onze receptie in WK sferen gebracht.

De bevoorradingsploeg bracht ons ook nieuwe gordijnen en bankkussens voor de mobil homes.
Dit heeft ons veel werk gebracht: de gordijnen bleken te lang en de kussen te kort. Ook passen de haken van de deurgordijnen niet op de rails. Waarschijnlijk waren deze bestemd voor een ander type mobil home op een andere camping. Veel heen en weer overleg met het hoofdkantoor in Nederland, en we zijn nog niets verder. Gordijnen kun je eventueel nog laten inkorten, maar de bank kussens kunnen niet verlengd worden. We zijn dus nog geen steek verder, en de de kussens staan in een lege tent die nog niet verhuurd is.

Donderdag 26 Juni hebben we (per fiets) een bezoek gebracht aan de collega beheerders Anne en Froukje op Beauregard. Het was een gezellige middag en we hebben een rondleiding over hun camping gehad. Wat staan hun tenten van Tentsetters er mooi bij! Op de terugweg stopten we even bij het vliegveldje vlakbij de camping waar je met een Ultra light vliegtuigje een vlucht kunt maken. Toen we het vliegveld opliepen kwam de piloot van zo'n vliegtuigje naar Erik toelopen met de vraag of hij interesse had in een gratis vlucht; er was een TV ploeg van de Franse tv die een reportage maakte en daarvoor hadden ze een passagier nodig. Omdat Erik niet zo gek is op grote hoogtes zonder grond aan de voeten, liet hij de eer direct aan Wilma, die zich geen moment bedacht. Met de cameraploeg in actie werd Wilma getrakteerd op een prachtige gratis rondvlucht boven het Lac de Chalain en de camping.

Opmerkelijke gebeurtenissen deze week.
Tijdens onze wekelijkse rit naar Champagnole stak enkele meters voor de auto plotseling een ree de weg over. Vol in de remmen, en de ree liep nog een tijdje met ons mee voordat hij het bos weer indook. Dat was op het nippertje.

Toen we op onze priveplek naast de receptietent aan het uitrusten waren hoorden we plotseling een enorme knal pal achter de receptietent. Direct gaan kijken maar niets vreemd aangetroffen, totdat Erik een dag later het transportwagentje wilde pakken: klapband! De hele buitenband en binnenband aan gort. Dat wordt dus weer shoppen maandag naar een nieuw wiel of reparatie.

Omdat het nu drukker wordt, moeten we de vertrekkende gasten inplannen voor uitcheck. Als je 10 vertrekkers hebt die allemaal tussen 8 en 10 moeten vertrekken, is een schema noodzakelijk; je kunt er nu eenmaal 1 tegelijk inspecteren en de borg terugbetalen.Dat geeft al sjagrijnige reacties van gasten. Gast: " Ik wil om 8 uur vertrekken". Wij: "dat kan helaas niet meneer, dan hebben we al een andere vertrekkende gast" . Gast: " maar ik wil toch om 8 uur" Wij " ja, nou, helaas kan dat niet, u kunt wel om 8.20 uur". "Ik heb nu geen tijd, kom morgen maar terug, ik ga nu eten". En dan is het nu nog mooi weer, kun je nagaan als het regent.

Zaterdag 28 Juni.
Vandaag 10 vertrekkers en voor het eerst erin geluisd door gasten. We hadden de hele week al een slecht gevoel over hun (inderdaad, het was het (jonge) stel van het voorbeeld hierboven), en waren eigenlijk opgelucht dat ze maar vertrokken vandaag. Ze hadden ook een partytent opgezet en wilden die niet verwijderen. Bij de eindcontrole kon het er op het eerste gezicht net mee door dus we betaalden de borg terug en sloten de tent af. Toen we later de tent wilden fine-tunen voor de volgende gasten werden we bij het opendoen van de rits getrakteerd op een walgelijke kotslucht, die we vanmorgen bij de inspectie nog niet hadden geroken. Ze waren zo slim geweest om tijdig alles open te zetten voordat wij kwamen, waarmee ze ons hebben misleid. Ook bleek bij nadere inspectie dat de schoonmaak niet zo was als zou moeten. Het gasfornuis zat ook onder de kaarsenvet terwijl wij 100% zeker weten dat wij het spic en span hebben opgeleverd.  In overleg met het hoofdkantoor hebben we de nieuwe gasten maar in een andere tent gezet en hopen we dat we de tent weer op tijd fris kunnen krijgen. We hebben weer bijgeleerd vandaag, hebben ons laten overdonderen en dat zal niet weer gebeuren. 2 uur bezig geweest om alles weer in orde te brengen, en ja, we vinden het nog steeds leuk.

Vanmiddag verschillende nieuwe gasten gekregen en dat contact was zo leuk dat de ochtend snel vergeten is.